onsdag 28 april 2010

Varför Dermanord?

Som sagt så finns det en djungel av hudvårdsmärken på marknaden somliga proffisonella andra inte. Varje hudterapeut/företag jobbar med det märket som ligger de närmst om hjärtat. Alla proffisonella hudvårdsmärken har sin filosofi och egenskap. Jag påstår att alla proffisonella hudvårdsmärken är bra och ger resultat på alla hudar, sen kan det vara en personlig uppfattning om hur man upplever det och vad man gillar och inte gillar.

Läs mer om hudvårdsmärkena på tidigare inlägg i mars.

Dermanord är det märket som jag jobbar med idag och gillar extremt mycket. Så varför just dermanord?

Grundaren till Dermanord heter Maria Åkerberg och har sin fabrik och kontor i Frillesås cirka 40 min från Göteborg. Maria var från början byggnadsingenjör men vidareutbildade sig senare till hudterapeut och kemist.
Som alla hudterapeuter vet får man lära sig ganska tidigt att mineraloljor är något dåligt för huden och att sillikoner är ett syntetiskt ämne. Hudvårdsskolorna lär också ut att alkhol är uttorkande och att parfymer kan skapa allergier. Trotts det så finns det mängdvis av mineraloljor i de proffisionella hudvårdsmärkena. Nästan alla nagelmärken exempelvis GUCCI, LCN, innerhåller mängder av mineraloljor bl.a i sina handkrämer. Det finns även mycket ricinolja som är en tung olja och inte kan tas upp av huden.

Vaxningsprodukterna innerhåller också mineraloljor och även vaxet i sig. Vid färgning av frans och bryn används vaselin vilket är mineraloljor. Paraffinbadet är ocskå mineraloljor.

Maria förstod att det var omöjligt att hitta en hudvårdsserie som var helt fri från mineraloljor. Hon ville ha en serie som var helt ren och dessutom ekologisk vilket visade sig inte finnas på marknaden och att köpa det från Sverige visade sig vara ännu mer svårt. Så hon började att skapa sin egen hudvård som idag har blivit en hel serie och hennes egna företag.

När jag kom i kontakt med dermanord först tyckte jag att det var ett skämt, jag var van att jobba med medicinsk hudvård och mycket syror vilket jag fortfarande gillar. Efter att jag hade varit på dermanords utbildning i 2 dagar förstod jag hennes tankar kring dermanord och höll med.

Dermanord är helt rena produkter, utan mineraloljor, parfymer, silikoner och konseveringsmedel. Det är dessutom ekologisk och är från Sverige och det bästa av allt det är proffisonell hudvård som fungerar och är billigt. Finns det något annat märke som uppfyller detta på marknaden idag, Svar nej.

Eftersom Maria inte gör någon reklam så har produkterna ett mycket tacksamt pris ut till kund. Idag är det inte jätte kännt i Stockholm men kommer mer och mer, jag märket att intresset kring ekologisk är stort här.

Eftersom dermanord är prisvärt blir det att kunderna köper många produkter och därför blir resultatet så stort. Dermanord ger inte bättre resultat än andra proffisonella hudvårdsmärken men har du en hel serie så ja det hjälper mer än decleors rengöring. Jag vill erbjuda mina kunder den bästa hudvården för bästa pris och det gör jag idag.
Har sagt det innan och säger det igen växtolja och syror är det bästa du kan använda på din hud.

Är du nyfiken på produkterna kolla in dermanords hemsida www.dermanord.se eller kom in på ecosenssalongen på regeringsgatan 47 en trappa upp så kan du få gratisprover med dig hem.

Detta året kommer dermanord att byta förpackningar och namn, det kommer heta Maria Åkerberg istället för dermanord och bli ännu snyggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar